AUTO-TEST SERVIS Schochmann - Bratislava, Petržalka

Vážení zákazníci

V dňoch 27.7.2020 do 9.8.2020 čerpáme celozávodnú dovolenku.
Otvárame opäť dňa: 10.8.2020

Ďakujeme za pochopenie.
Objednávky berieme na čísle 0903 808 921 aj cez víkend, môžete volať do 20 hod. večer.
Ak sa nedovoláte, zavoláme späť.

Za pochopenie ďakujeme.

Tím BOSCHSERVIS

Diagnostika
Diagnostika a oprava K-Jetronic, KE-Jetronic

Diagnostika a oprava vstrekovacieho systému K-Jetronic v špecializovanom servise

Značka BOSCH patrí k technologickej elite. Aj preto sa ešte pred 50 rokmi spojila so značkou Audi. Ich spolupráca vyústila do vývinu vstrekovacieho systému Jetronic do automobilov Audi. Pre ich správnu funkčnosť a dlhú životnosť je však nutné aj tento systém pravidelne kontrolovať, robiť diagnostiku a poskytovať mu odborný servis.

Audi a BOSCH

Dvojka, ktorá si povedala, že by spolu mohli vymyslieť dômyselný vstrekovací systém pre automobily. Od sedemdesiatych rokov preto začali spolupracovať, a tak vznikol K-Jetronic, teda mechanický systém vstrekovania paliva, s kontinuálnym vstrekom.

Prísnejšie emisné normy a väčší dôraz na ekológiu si však vyžadoval aj evolúciu vstrekovacieho systému a z K-Jetronic sa stal KE-Jetronic. Ten je rovnako spoľahlivý, avšak evolučne sa posunul od plne mechanického vstrekovania až po čisto elektronické riadenie. Čím viac elektronických zariadení, tým samozrejme aj viac technológií, ktoré je vhodné pravidelne servisovať.

Vstrekovací systém, ktorý je klasikou

Ak máte starší model Audi, tak je viac ako pravdepodobné, že využívate systém vstrekovania K-Jetronic. Používal sa hlavne vo vozidlách Audi počas osemdesiatych rokov a ešte aj v prvej polovici deväťdesiatych rokov. V princípe existuje niekoľko generácií tohto systému, pričom sa od seba líšia iba rôznorodým usporiadaním komponentov.

Kvalita podpísaná značkou BOSCH ostala zachovaná. Čím novší je však systém, tým menej fyzických častí riadiaca jednotka obsluhuje. Základ celého systému však stojí na dvoch zložkách. Dôležitou súčasťou je odmeriavač množstva nasávaného vzduchu. Rozdeľovač tlaku paliva následne slúži už na rozdelenie paliva do jednotlivých vstrekovačov.

Poctivá a odborná diagnostika

V novších modeloch Audi je už vstrekovací systém KE-Jetronic. Ten si vyžaduje, aby bol celý vzduchotesný. Akýkoľvek prienik vzduchu sa odráža nielen na chode systému, ale okamžite znižuje samotný výkon a môže sa objaviť aj nestabilný voľnobeh.

Najdôležitejšie je teda pravidelne kontrolovať tesnenie celého vstrekovacieho systému a všetkých gumových spojov, prípadný problém môžem odhaliť diagnostika.

Rovnako je nutné kontrolovať, či je systém bez prasklín. Na to je však potrebná demontáž systému z automobilu, nakoľko pri bežnom ohliadnutí nemusia byť drobné praskliny rozoznateľné. To však vie zaručiť len dôsledný a autorizovaný servis. Pravidelná kontrola tak zaručuje optimálny výkon motora, aj to, že vás auto nezradí napríklad na dlhšej ceste.

Pozor dajte aj na výfukový systém

Nemenej dôležitou súčasťou celého vstrekovacieho systému KE-Jetronic je dokonale tesný výfukový systém. Riadiaca jednotka je totiž závislá od údajov z lambda sondy a tá poskytuje presné údaje iba v dokonale tesnom výfukovom systéme. Ak je vo výfuku netesnosť, objavuje sa nepríjemný zvuk, nepravidelný chod motora a zvyšuje sa spotreba.

Nechajte si preto skontrolovať pravidelne aj celý výfukový systém. Ten je ohrozený, najmä ak je auto parkované vo vonkajších priestoroch a hrozí prehrdzavenie niektorých častí. Rovnako by sa kontrola mala vykonať aj po zime, keď výfukový systém dokážu narušiť soli.

Oprava vstrekovacieho systému v špecializovanom servise

Najlepšou možnosťou, ako skontrolovať vstrekovací systém komplexne, je diagnostika. Je dôležité dbať na to, aby diagnostika prebehla v servise, ktorý má skúsenosti a technológie určené presne na KE-Jetronic systém.

Pretože riadiaca jednotka síce obsahuje pamäť chýb, ale v porovnaní s diagnostikou moderných jednotiek nájdeme niekoľko rozdielov. Tým najhlavnejším je, že pamäť na chyby riadiacej jednotky KE-Jetronic nie je permanentná. Chybné kódy sa ukladajú len do vypnutia zapaľovania a následne sú automaticky mazané. Preto je nutné pre výpočet kódov postupovať presne určeným postupom a dbať na to, aby motor nezhasol.

Riadiaca jednotka rozoznáva približne dve desiatky problémov. Také, ktoré majú najväčší vplyv na chod motora. V kvalitnom servise sa však pozrú na jednotku ako celok. Po overení funkčnosti si môžete byť istý, že aj na staršom vozidle najazdíte ešte veľa kilometrov.

Lorem ipsum dolor

Pre vaše vozidlo je dovolenka obdobím zvýšenej záťaže všetkých systémov. Dlhé cesty, ťažší náklad, plné obsadenie vozidla, horúce alebo naopak mrazivé počasie.

Lorem ipsum dolor2

Pre vaše vozidlo je dovolenka obdobím zvýšenej záťaže všetkých systémov. Dlhé cesty, ťažší náklad, plné obsadenie vozidla, horúce alebo naopak mrazivé počasie.

Lorem ipsum dolor3

Pre vaše vozidlo je dovolenka obdobím zvýšenej záťaže všetkých systémov. Dlhé cesty, ťažší náklad, plné obsadenie vozidla, horúce alebo naopak mrazivé počasie.

Bosch Pylon